Voor kinderen van basisscholen in Barendrecht en omstreken was er deze Hemelvaartsdag weer een Schoolkorfbaltoernooi bij KV Vitesse.

Aangezien er ook veel kinderen waren aangemeld met minder korfbalervaring, waren er de afgelopen twee dinsdagen al trainingen georganiseerd om alvast een spoedcursus korfballen te krijgen.

Meer dan 100 kinderen begonnen donderdagochtend om 10:00 uur met de eerste wedstrijden. Op deze zonnige dag waren in totaal 18 teams ingeschreven van 6 verschillende scholen. De teams waren ingedeeld tussen groep 3/4 met 8 teams, groep 5/6 met 4 teams en groep 7/8 met 6 teams.

Tot 13:00 uur werden er in poules van 3 of 4 teams wedstrijden gespeeld en voor de kinderen die even geen wedstrijd hadden was er zelfs een stormbaan!
Na de groepsfases waren er voor de kinderen uit groep en 3/4 en 7/8 nog halve finales en voor de 5/6-categorie was het gelijk al tijd voor de finale. Deze werd gespeeld tussen de Korfballende Koala’s van de Dr. Schaepmanschool en De Flitsende Sterren van De Trinoom.

Na de halve finales werden bij de groepen 3/4 en 7/8 ook de beslissende finales gespeeld. Bij groep 3/4 ging deze tussen twee teams van De Trinoom: De Gekleurde Kampioentjes en De Snelle Tijgers. Bij 7/8 werd de finale speels door De Coole Nacho’s en De Groene Dwergen, beide van de Groen van Prinsterer.

Uiteindelijk kan er maar een winnaar zijn of in dit geval drie. Voor groep 3/4 waren dit de Snelle Tijgers, voor groep 5/6 De Flitsende Sterren en voor groep 7/8 waren De Groene Dwergen de winnaars. Alle winnaars kregen een mooie beker uitgereikt van speciale  gast Vito!

Dank aan alle vrijwilligers en natuurlijk sponsoren Aad van Loon Sport en BMS Forwarding. De kinderen hebben weer een enorm leuke en sportieve dag gehad en we kijken dus al weer uit naar het Schoolkorfbaltoernooi van 2025!

Voor alle foto’s: klik hier.