Vitesse selectie neemt zaterdag voor eigen publiek afscheid van toppers

Aanstaande zaterdag belooft met het 90-jarig jubileum een mooie dag te worden voor onze club. Waar Vitesse voortbestaat, komt er aan sommige dingen wel een einde. Zo ook binnen de Vitesse selectie. Eerder dit seizoen werd al bekend dat Vitesse afscheid neemt van Ronald Berrevoets en Niels Molendijk, maar aanstaande zaterdag zal er ook stilgestaan worden bij het afscheid van Yerman van Genderen en Mandy Biesbroek, die beiden hun laatste thuiswedstrijd in de selectie van Vitesse spelen.

Actief als coach, CTZ-lid, verschillende commissies en speler, is Yerman welbekend binnen de club en neemt hij na maar liefst 10 jaar selectie afscheid. Hij doorliep de hele Vitesse jeugd met ook verschillende functies in de vakken en ploegen waar hij terecht kan. Af en toe hing het selectiebestaan aan een zijden draadje, maar hij is altijd van belang gebleven en maakte hiermee ook de verschillende promoties mee. Sterker nog, Vitesse 2 wist dit jaar zelfs handhaving in de reserve Hoofdklasse te realiseren, na in 2019 nog te promoveren uit de reserve tweede klasse.

Waar Yerman nog een paar klasses lager actief zal blijven, hangt Mandy wel echt haar korfbalschoenen aan de wilgen. Na de overstap van DVS ’69 naar Vitesse, doorliep ze de verschillende jeugdteams, coachte jeugdploegen en bleek van grote waarde voor onze club in de eerste teams. Aangezien dit ook over de Brienenoord opviel, zit er een gat in de periode in de selectie van Vitesse, aangezien ze actief werd voor het eerste van KCC, waar ze met een bak Korfbal League ervaring terugkeerde naar Vitesse. Binnen een jonge groep was de nodige ervaring gewenst en ook hiervan getuigen promotie naar de Hoofdklasse en handhaving in de Overgangsklasse in de zaal van de mooie resultaten die de Vitesse selectie de afgelopen jaren, uiteraard mede door de coaches en spelers, heeft weten te bereiken.

Namens iedereen, betrokken bij onze club, willen we beiden veel succes, plezier wensen met hun laatste minuten als selectiespeler en hopen, weten we dat ze op andere manieren betrokken zullen blijven.