Vitesse is in mineur aan het zaalseizoen begonnen. Na een sterke voorbereiding verloor de ploeg van coach Niels Molendijk de ouverture van de Haagse concurrent VEO (25-20).

In een op en neer golvende wedstrijd trok de thuisploeg uiteindelijk aan het langste eind. Nadat Vitesse sterk aan de wedstrijd begon en op weg leek naar een overwinning, knokte VEO zich knap terug in het duel. In de slotfase namen de Hagenaars afstand van het door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde team, dat daardoor met een nederlaag aan de jacht op promotie naar de overgangsklasse begon.

,,Dit is natuurlijk heel jammer”, zei basisspeler Sander den Ouden na afloop. ,,Ons samenspel was helaas niet goed genoeg, we waren te slordig in de passing. Ook hebben we denk ik te weinig goede kansen gecreëerd.”

De Barendrechters maakten veel indruk in de voorbereiding op het zaalseizoen, met zeges op sterke tegenstanders en goed spel. Tegen VEO kreeg Vitesse het niet voldoende voor elkaar om die stijgende lijn door te trekken. Het betekende de vijfde nederlaag van het seizoen, tot teleurstelling bij de spelers en staf.

Ook Vitesse 2 begon het avontuur in de overgangsklasse met een nederlaag. Lange tijd stonden de reserves van coach Mandy Wigant op voorsprong, maar in de slotfase vocht VEO zich naar twee punten. De thuisploeg boekte een 23-21 overwinning. Komend weekend wacht voor het tweede een pittige ontmoeting met KCC 4. Het eerste team ontvangt DES.