Op zaterdag 1 juni jl, onder prima weersomstandigheden, vierden wij als korfbalvereniging Vitesse ons 90-jarig jubileum. Onze club, die door de jaren heen een bastion van plezier, sport, trots en gemeenschap is geworden, had zich opgemaakt voor een viering die de geschiedenisboeken zou ingaan. Vanaf het moment dat de eerste leden en gasten arriveerden, voelde je de opwinding in de lucht; een gevoel van nostalgie vermengd met plezier, vermaak en heel veel sportieve en recreatieve activiteiten.

Onze accommodatie was omgetoverd tot een plek voor prachtige sport en een feestelijke activiteiten. Overal waar je keek, waren er lachende gezichten. Onze jubileumvlaggen, gehesen door ons clubicoon Sjaak den Otter en 1 van onze jongste leden, wapperden fier in de wind en de clubkleuren waren overal zichtbaar voor jong en oud. Oud-leden, huidige spelers en vele ouders, vrijwilligers en supporters van jong tot oud kwamen samen in en rond D’n Otter om de rijke historie van onze club te eren. De sfeer was een perfecte mix van vriendschap en trots, die mede dankzij de in groten getale opgekomen oud-leden herinnerde aan de wortels van de club: een plek waar sport, passie en vriendschap altijd centraal staan.

De dag begon met een indrukwekkende reeks wedstrijden van onze jeugdteams, die de glans van de toekomst van onze mooie club symboliseren. Oudere clubiconen druppelden gedurende de dag binnen en hun vrolijke gezichten vertelden verhalen van decennia gevuld met wedstrijden, overwinningen en vriendschappen.

De officiële plechtigheid, die werd begeleid door onze Vitesse ambassadeur Jos Vis, was zowel ontroerend als feestelijk met toespraken van Burgemeester Ronald Schneider en voorzitter Willem Booij. Met deze toespraken werd teruggeblikt op memorabele momenten in de clubgeschiedenis, van legendarische kampioenschappen, de warme banden met onze loyale sponsoren, de toekomst van onze mooie club en de waarde van onze club voor de Barendrechtse samenleving.

Een sportief hoogtepunt van de dag was zonder twijfel de wedstrijd van ons vlaggenschip om de handhaving in de hoofdklasse in ons voordeel te beslissen. Het publiek juichte luid bij elke balcontact en elke goal werd gevierd alsof we kampioen werden. Het uiteindelijke resultaat was geweldig en droeg uiteraard bij aan de feestvreugde!

Gedurende de gehele dag waren er activiteiten voor de jeugd die voor en na hun wedstrijden daarvan dankbaar en vrolijk gebruik maakten. Tegen het vallen van de avond ging het feest pas echt los. Een grote barbecue werd aangestoken en samen met diverse foodtrucks leverde dit een geweldig gezicht op, terwijl muziek de lucht vulde met feestelijke klanken. De vele oud-leden, leden en ouders zaten samen aan lange tafels, deelden herinneringen en anekdotes, terwijl kinderen vrij over de velden dartelden.

Wat deze dag zo speciaal maakte, was niet alleen de viering van het verleden, maar ook het gevoel van gemeenschap dat door alles heen sijpelde. KV Vitesse heeft zich die dag niet alleen bewezen als een sportclub, maar ook als een plek waar mensen elkaar kunnen vinden, waar generaties zijn verbonden en waar iedereen, ongeacht achtergrond of leeftijd, zich thuis voelt. Deze dag was het bewijs dat Vitesse meer is dan een club; wij zijn een familie. Onze prachtige club is in 90 jaar uitgegroeid tot een vaste sportieve en inclusieve waarde in Barendrecht. En met zoveel passie en toewijding in het DNA van onze leden verwacht ik dat wij als club nog vele decennia blijven bloeien.

De viering van het 90-jarig jubileum van kv Vitesse was een dag die niemand ooit zal vergeten. Het was een eerbetoon aan het verleden, een feest in het heden, en een sprankelende belofte voor de toekomst. Forza Vitesse!

En om de sfeer van onze mooie vereniging vast te leggen hebben we een aftermovie laten opstellen. Zo kunnen we nog lang nagenieten van deze dag. Met speciale dank aan studio New West voor het maken en aan alle sponsoren die hieraan hebben bijgedragen.