Het eerste van Vitesse kwam afgelopen zaterdag tekort op bezoek bij titelfavoriet Die Haghe. De ploeg van Niels Molendijk en Ronald Berrevoets, die geveld is door blessureleed, kon met name in de eerste helft geen vuist maken tegen de Hagenaars. De koploper nam al snel een grote voorsprong, waardoor de wedstrijd al vroeg beslist was. Hoewel Vitesse zich na rust nog enigszins herpakte en zich tot een respectabele 20-10 nederlaag terugknokte, gaf het optreden voldoende huiswerk mee voor de komende weken.

Door de nederlaag van VEO tegen Pernix ligt de degradatiestrijd namelijk weer helemaal open. Vitesse heeft na drie duels drie punten, twee meer dan VEO en eentje meer dan Pernix. Met nog drie speelronden te gaan heeft Vitesse nog minstens één zege nodig om het avontuur in de hoofdklasse te verlengen. Over twee weken staat op eigen veld de return tegen Die Haghe gepland. Daarna komt Pernix op bezoek. De competitie wordt afgesloten met een uitwedstrijd tegen VEO.

Het tweede team van Vitesse wist gelukkig wel de punten mee te nemen uit het verre Zeeland. Ook enigszins gehavend wist de ploeg van Bart van der Waal en Rien Graafland,met hard werken in de hitte een klein gaatje te slaan voor rust. Met name verdedigend maakte de ploeg, ondanks de lange aanvallen van Fortis, het verschil. Beiden ploegen slaagden erin door tactische wissels een ander spel te vragen van de tegenstander en met name Fortis profiteerde hiervan en kwam van 2-6 tot 6-7. Vitesse rechtte echter de rug, zette er wat tegenover, bleef geduldig en hard werken en wist na een wat slordige slotfase een 9-13 eindstand op het scorebord te zetten. Hierdoor zet de ploeg weer een stapje richting handhaving en gaat de ontmoeting op 11 mei tegen Fortis bepalen of het nog met een schuin oog omhoog mag kijken.